Faq | Baza wiedzy | Rejestracja | Logowanie | Wtorek, 04-12-2012, 21:35
Start / Inne / Doradcy finansowi / kawiarnia to jest to!
kawiarnia to jest to!
Autor Treść
Hania-G.W.
Zaawansowany
[ Profil]

Dołączył(a): 2010-12-04, 22:06
Tematów: 52
Posty: 26
kawiarnia to jest to! 2011-12-29, 22:14
 
Cena filiżanki kawy w kawiarni waha się od 4 do kilkunastu złotych natomiast koszt jej wytworzenia to zaledwie 1-2 złote. Rachunek jest zatem prosty i pozwala na wysnucie wniosku, iż kawiarnia może być świetnym interesem. Co zatem musimy zrobić, aby nasza kawiarnia okazała się strzałem w dziesiątkę? Zasadniczo o powodzeniu tego typu „baru” decydują dwa czynniki: lokalizacja i klimat. Nasz kawiarnia musi być zlokalizowana w centrum miasta, na rynku, głównej ulicy miasta, deptaku czy chociażby w centrum handlowym. Kawiarnia zlokalizowana na rynku ma zazwyczaj wysoki prestiż natomiast lokalizacja w centrum handlowym zapewnia dużą liczbę potencjalnych klientów. Znalezienie odpowiedniego lokalu dla kawiarni jest bardzo trudne. Po pierwsze musi on spełniać wymogi szeregu regulacji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz wytycznych sanepidu. Jak każdy lokal gastronomiczny nasza kawiarnia musi mieć co najmniej 3 metry wysokości, dwa wejścia, odpowiednią klimatyzacje i kanalizację itd. Szczegółowe wytyczne sanepidu można znaleźć w DzU nr 104 z 2004 r., poz. 1096, natomiast regulację prawa budowlanego w DzU nr 75 z 2002 r., poz. 690 oraz nr 109 z 2004 r., poz. 1156. Po drugie lokale, które znajdują się przy ruchliwych ulicach, na rynku czy też deptaku są bardzo drogie. Zazwyczaj czynsze za tego typu lokal uniemożliwiają ich wynajem z przeznaczeniem na kawiarnię, a wynajem taniego lokalu na osiedlu skazuje nas na brak klientów „jednorazowych”(przechodniów, turystów itd.). O tym jaki klimat i jaką atmosferę będzie miała nasza kawiarnia decydujemy sami. Pamiętać należy jednak, że to właśnie od tego czynnika będzie zależała liczba naszych klientów. Sprzedajemy bowiem nie tylko kawę czy ciasta, ale właśnie atmosferę, niepowtarzalny klimat, chwilę oderwania się od pędzącego życia, ciszę i spokój itd. Ceny samej kawy i ciast są u nas kilkakrotnie wyższe niż w sklepie czy barze, a więc musi temu towarzyszyć odpowiednia oprawa. Liczy się przede wszystkim wystrój: afrykański, indyjski, tradycyjny, holenderski, nowoczesny itd. Wszystko zależy od naszej wizji i zmysłu dekoratorskiego. Kawiarnia to nie fast food, dlatego musi intrygować, wzbudzać zainteresowanie, zwracać na siebie uwagę niepowtarzalnymi dodatkami. Oczywiście nasza kawiarnia musi być dostosowana do naszych klientów. Jeśli zlokalizowana jest w pobliżu szkół wyższych urządzanie jej w stylu antycznym byłoby niepotrzebnym generowaniem kosztów, gdyż dla studentów liczą się przede wszystkim ceny i sprawna obsługa. Kolejnym elementem budującym atmosferę jest muzyka, która musi być dostosowana do stylu naszej kawiarni(pamiętać należy też o zaiks-ie). Często lekceważonym elementem jest obsługa. W dużej mierze to od naszych kelnerów czy kelnerek zależy to, czy klient odwiedzi naszą kawiarnię ponownie. Mając juz wizję swojej kawiarni przystępujemy do kalkulacji kosztów. Wydatki na dostosowanie lokalu do wspomnianych wymagań prawa budowlanego czy wytycznych sanepidu zależą od stanu lokalu jaki zdecydowaliśmy sie wynająć. Zazwyczaj koszty te wahają sie w granicach 30-80 tysięcy złotych. Na wyposażenie lokalu w sprzęt, stoliki, krzesła itd. wydamy około 20-30 tysięcy złotych. Koszty te możemy obniżyć negocjując z dostawcami. Producenci lodów mogą nam „dać” zamrażarkę, dostawcy napojów chłodziarkę, dystrybutorzy renomowanych kaw – filiżanki itd. Warto zatem zapoznać się z ofertami kilkunastu dostawców, zanim przystąpimy do współpracy. Bieżące wydatki będą stanowić następujące elementy:
  1. zaopatrzenie w towar,
  2. czynsz za lokal,
  3. media(prąd, woda, gaz, telefon),
  4. pensje pracowników,
  5. koszty podatkowe(podatek vat, dochodowy, zus, koszty obsługi biura rachunkowego),
  6. reklama
  7. inne (naprawy, zaiks, itp.)
Kolejnym elementem kawiarnianego biznesu jest stworzenie menu i ustalenie cen. Ceny ustalane są w odniesieniu do docelowej grupy klientów. Jeśli kawiarnia będzie w pobliży uczelni grupą docelową będą studenci, jeśli natomiast w centrum starego miasta grupę docelową stanowić będą biznesmeni oraz znawcy kawy. Kawa dla studentów nie może kosztować więcej niż 4 złote, natomiast jeśli kawiarnia skierowana jest do biznesmenów czy koneserów może wynosić 10 – 12 zł. Podobnie jest z innymi oferowanymi przez nas produktami. Poza kawą(której jest zazwyczaj kilkanaście rodzajów) kawiarnie oferują desery, ciasta i napoje. Coraz częściej w kawiarniach można też spotkać kanapki czy też alkohol. Oferowanie jednak alkoholu wymaga koncesji a to kolejny koszt dla naszej firmy. Kawiarnia może okazać się świetnym biznesem i zapewnić nam spore zyski. Marże wahają się w granicach 200-1000% a samo prowadzenie kawiarni nie wymaga specjalistycznej wiedzy i kontaktów. Aby uruchomić kawiarnię musimy posiadać kapitał w wysokości około 60-100 tysięcy złotych, lokal w centrum, pomysł i zapał do pracy
Gość
Niezalogowany
[ Profil]
kawiarnia to jest to! 2012-02-20, 17:32
 
Ciekawy pomysł. Mam nadzieje ze sie sprawdzi.
[Strona 1 z 1] [Posty: 1]
Zaloguj się by dodawać wątki
Kto przegląda forum
Na forum jest: 8 użytkowników | 0 zarejestrowanych | 8 gości (bazuje na użytkownikach aktywnych w ciągu ostatnich 3 minut)
Najwięcej użytkowników online (778) było 02-08-2011
Statystyki
Liczba wątków: 5672 | Liczba komentarzy: 19314 | Liczba użytkowników: 3151 | Najnowszy użytkownik: piotr_motyka
Logowanie
Nazwa użytkownika: Hasło:
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie
Szukaj na forum