Faq | Baza wiedzy | Rejestracja | Logowanie | Sobota, 04-08-2012, 02:54
Start / Po godzinach / Po godzinach / mały sklepik z wędlinami
mały sklepik z wędlinami
Autor Treść
Edek_Wittbrodt
Zaawansowany
[ Profil]

Dołączył(a): 2010-12-05, 18:59
Tematów: 69
Posty: 41
mały sklepik z wędlinami 2011-12-29, 03:27
 
Nie od dziś wiadomo, iż polskie społeczeństwo spożywa duże ilości mięsa oraz wędlin. Na miejsce zakupów tychże produktów zamiast hipermarketów wolą wybrać specjalistyczne sklepy, gdzie oprócz dużego asortymentu mogą liczyć na co istotne, świeżość towaru. Do takich sklepów należy zaliczyć małe osiedlowe sklepiki czy na stoiska mięsne na bazarach. Darzymy zaufaniem te produkty, które znany i kupujemy od lat. Natomiast po większe zakupy wybieramy się do hipermarketów. Nie tylko przywiązanie do miejsca jest istotnym czynnikiem decydującym o preferencjach zakupowych rodaków. Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów przestała ich już zadowalać nafaszerowana konserwantami szynka z hipermarketu. Wiemy co dobre i smaczne, cenimy sobie przede wszystkim jakość i świeżość.
SZANSE I ZAGROŻENIA NA RYNKU
Pomimo panującego spowolnienia gospodarczego w obecnym czasie i wzrostowi cen, który temu towarzyszy sprzedaż utrzymuje się na stałym poziomie. Zwłaszcza jeżeli chodzi o wędliny luksusowe i produkowane w sposób tradycyjny według dawnych receptur. Wzrosły koszty cen energii elektrycznej, wody, a także cen surowca, nawet o 15% analogicznie do miesięcy poprzednich. Taka sytuacja miała wpływ na nieznaczną podwyżkę cen, żeby nie odbiło się to na jakości produkowanych wyrobów. Oczywiście w obecnej sytuacji da się zauważyć zmianę preferencji np. częściej wybiera się wędliny tańsze od kupowanych dotychczas. Niezmiennie największym zainteresowaniem cieszą się produkty ze średniego segmentu cenowego. Producenci ciągle poszukują nowych smaków, a także starych receptur, aby poszerzać swój asortyment produktów.

FRANCZYZA
Z roku na rok zwiększa się liczba producentów mięsa i wędlin, którzy decydują się sprzedawać swoje wyroby w ramach sieci franczyzowej. Za przykład może posłużyć m.in. firma Bacówka Towary Tradycyjne, która w ciągu dwóch lat planuje dalszą ekspansję rynku.

Do niewątpliwych zalet działania w ramach franszyzy możemy zaliczyć:
wykonanie aranżacji sklepu,
promocja,
specjalistyczne szkolenia,
know-how,
zakup wyposażenia po niższych cenach,
doradztwo oraz profesjonalna pomoc,
wysoka jakość oraz rzetelność w dostawach produktów.
Niewątpliwie wsparcie jakiego udziela franczyzodawca jest bardzo doceniane przez coraz większą rzeszę przedsiębiorców. Taka forma współpracy przynosi obopólne korzyści. Sklep mięsny zyskuje punkt, który działa zgodnie z jego wytycznymi, realizując cele wizerunkowe i jakościowe. Franczyzobiorca zyskuje sprawdzoną markę, doradztwo oraz profesjonalną pomoc przy prowadzeniu działalności. Nie musi on posiadać specjalistycznego przygotowania. Od franczyzobiorców wymaga się zapału i zaangażowania w prowadzenie sklepu.
Przykład
Otwarcie sklepu mięsnego pod marką Bacówka to wydatek rzędu 80-100 tys. zł. Koszty są podyktowane wielkością lokalu a także zależą od jego stanu technicznego. Rentowność inwestycji to 3-4 miesiące od czasu rozpoczęcia działalności. Poniesione koszty zwracają się już po około dwóch latach.
Jak wiadomo w każdym biznesie kluczem do osiągnięcia sukcesu jest dobra lokalizacja. Najlepszym rozwiązaniem byłoby otwarcie sklepu mięsnego w miejscu, gdzie nie działają inne tego typu placówki. Niestety nie jest to dziś łatwe, osoby które rozpoczynają swoją działalność gospodarczą muszą się liczyć z konkurencją. Przy wyborze lokalizacji warto kierować się liczbą potencjalnych klientów i ich siłą nabywczą.

KOSZT INWESTYCJI
  • adaptacja lokalu: 35 – 40 tys. zł
  • wyposażenie sklepu:
  • lada chłodnicza: 7 tys. zł
  • krajalnica: 2,5 – 3 tys. zł
  • waga: 1 – 1,5 tys. zł
  • kasa fiskalna: 1,5 tys. zł
  • wyposażenie zaplecza: 11 tys. zł
  • towar: 3 tys. zł

    Razem: 61 – 67 tys. zł


KOSZTY W SEZONIE
  • wynajem lokalu (60m2) w zależności od lokalizacji: 3 tys. zł
  • media (energia, woda): 1 tys. zł
  • towar: 6 tys. zł
  • wynagrodzenia dla pracowników: 5 tys. zł

    Razem: 15 tys.

PRZYCHODY
Przychody ze sprzedaży 1000 kg mięsa i wędlin X 25 zł/kg = 25 tys. zł

DOCHODY (przed opodatkowaniem)
20 tys. zł – 15 tys. zł = 10 tys. zł

*Przedstawione powyżej zestawienie jest przykładowe –należy zasugerować wykonanie własnego biznesplanu do konkretnych warunków biznesowych.
Mięso i wędliny są produktami, które bardzo szybko tracą świeżość. Dlatego konieczna jest szczególna dbałość o sposób ich przechowywania i sprzedaży. Co istotne, działalność wyrobami wędliniarskimi wymaga przygotowania powierzchni handlowej w taki sposób aby spełniała normy higieniczne. Niezbędne jest odpowiednie zaplecze sanitarne, które pozwala na zachowanie czystości oraz odpowiednie warunki sprzedaży. Podczas poszukiwań wyposażenia sklepu można rozejrzeć się po aukcjach internetowych, które w swojej ofercie mają używane sprzęty. Jest także możliwość leasingu niektórych urządzeń. Nawet najmniejszy sklepik, który posiada w swojej ofercie mięso, musi być wyposażony w ladę chłodniczą, gdzie będą przechowywane wyroby. Dzięki niskiej temperaturze produkty mięsne zachowują swoje walory smakowe i estetyczne. Lada chłodnicza ma też inną zaletę – pozwala na ciekawą ekspozycję mięsa i wędlin. Do wyposażenia sklepu mięsnego należy też dodać tj. krajalnica i waga. Do tego jeszcze kasa fiskalna, która będzie służyła do ewidencji obrotu - wydruk paragonów fiskalnych. Istotną rolę w wyposażeniu będą też odgrywały narzędzia tnące: noże, tasaki oraz najważniejsza z nich krajalnica. Za dodatkowe narzędzie można uznać maszynkę do mielenia mięsa, dzięki której można będzie na życzenie klienta zmielić mięso. Kolejnym ważnym elementem będzie przygotowanie dobrze wyposażonego zaplecza. Zaplecze będzie bowiem miejscem przechowywania zapasów produktów. W dużych sklepach mięsnych są to oddzielnie zagospodarowane pomieszczenia z agregatami chłodniczymi, które stale utrzymują odpowiednio niską temperaturę. Natomiast w małych sklepach taką funkcję spełniają duże lodówki i zamrażarki. Co ważne, na zapleczu powinny znajdować się sanitariaty, które pozwolą zachowywać higieniczne warunki pracy, które są niezbędne przy sprzedaży produktów mięsnych.

Gość
Niezalogowany
[ Profil]
mały sklepik z wędlinami 2012-02-21, 16:10
 
I tak jest dużo takich sklepów, bez dobrej lokalizacji nie ma co zawracać gitary.
[Strona 1 z 1] [Posty: 1]
Zaloguj się by dodawać wątki
Kto przegląda forum
Na forum jest: 2 użytkowników | 0 zarejestrowanych | 2 gości (bazuje na użytkownikach aktywnych w ciągu ostatnich 3 minut)
Najwięcej użytkowników online (778) było 02-08-2011
Statystyki
Liczba wątków: 5613 | Liczba komentarzy: 19168 | Liczba użytkowników: 3117 | Najnowszy użytkownik: WincentyFerra
Logowanie
Nazwa użytkownika: Hasło:
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie
Szukaj na forum